logo

Cenevre Gitti, Doha Geldi

2025'te Doha, Cenevre'nin yerini alıyor. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı (GIMS), 2024 etkinliğinden sonra iptal edildiğini duyurdu ve Cenevre'deki Salon International de l’Automobile Vakfı'nın tamamen feshedilmesi planlanıyor.

NewsPress

4 Haziran 20245 Hafta Önce
Cenevre Gitti, Doha Geldi

Fuarın organizatörleri, büyük Avrupa fuarlarının cazibesinin azalması ve otomotiv endüstrisindeki belirsizlikleri gerekçe gösteriyor. Ekim 2023'te başlatılan GIMS Doha, 2025 Kasım ayında Cenevre'nin yerine geçecek. Cenevre Otomobil Fuarı, otomobillerin at arabalarının yerini almaya çalıştığı ve çoğu otomobil üreticisinin bugünkü "startuplar" olarak adlandırılabilecek durumda olduğu zamanlarda, 1905'te başlatıldı.

Etkinlik, otomobil fuarları arasında önemli bir yere sahip olmayı başarmıştı, ancak pandemi ekonomisinin veya pandemi sonrası ekonominin baskılarına yenik düştü. Geçen hafta, fuarın süresiz olarak sona erdirildiği ve Cenevre'deki Salon International de l’Automobile Vakfı'nın tamamen feshedilmesi için İsviçre hükümetinden izin istediği açıklandı. "Şubat 2024'teki yeniden başlatma sürümü, COVID-19 nedeniyle dört yıllık bir aradan sonra Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nı (GIMS) yeniden konumlandırmayı ve sürdürmeyi amaçlarken, Salon International de l’Automobile Vakfı Yönetim Kurulu, otomotiv endüstrisi ile ilgili çok fazla belirsizlik ve büyük Avrupa fuarlarının cazibesinin azalması nedeniyle geleceğe yatırım yapma riskini göze alamayacağını belirtiyor," organizatörler bir açıklamada söyledi.

2024 etkinliği, katılan markalar kadar eksiklikleriyle de dikkat çekti.

Mercedes-Benz, BMW, Audi ve Volkswagen etkinliğe katılmazken, BYD, Denza, Lucid, MG, Microlino ve Renault oradaydı. Ancak Cenevre'nin çöküşünden pandeminin ve endüstri üzerindeki etkilerinin tamamen sorumlu olduğunu söyleyebilir miyiz?

Organizatörlerin belirttiği gibi, pandemi 2020'nin başlarında otomotiv endüstrisini etkilemeye başlamadan önce bile, otomobil fuarları giderek daha sallantılı bir zemindeydi ve otomobil üreticileri sınırlı pazarlama bütçelerini başka yerlere harcamayı tercih ediyordu.

Aslında, 2020'den önce bile birçok etkinlik, endüstrideki çeşitli eğilimler nedeniyle düşüşteydi veya çöküşün eşiğindeydi – bu eğilimler, otomobil fuarı yaya trafiğinin zamanla azalmasına neden oldu.

Cenevre'nin aksine, Paris ve Münih'in kendi otomotiv endüstrileri var ve bu da kendi fuarlarını destekliyor. Birçok potansiyel katılımcı için, sosyal medya yeni araçları tanıtma konusunda otomobil fuarının yerini aldı, büyük kamu etkinlikleri ve şehir merkezlerindeki otomotiv endüstrisine yönelik fuarlar ise araba alıcıları veya meraklıları için daha az cazip hale geldi.

Pandeminin endüstri üzerindeki etkileri, özellikle büyük etkinlikler konusunda birçok eğilimi hızlandırdı ve son dört yılda birçok büyük otomobil fuarının organizatörleri, 2020'den önce var olan aynı sponsor ve katılımcı grubunu hızlı değişen bir iş ortamında yeniden bir araya getirmekte zorlandı.

Şu anda dünyanın en büyük otomobil tüketici pazarı olan Çin pazarı son 11 yılda büyüyerek, otomobil üreticilerinin önceliklerini yeniden belirlenmesini sağladı.


readingOrtalama Okuma Süresi1Dakika