logo

Çin'in Elektrikli Araç Üreticileri Tesla ve Avrupa'nın Geleneksel Otomobil Üreticilerini Yenmeyi Hedefliyor

1980'lerden itibaren Avrupalı otomobil üreticileri, Çin'i fethederek milyonlarca satış gerçekleştirdi ve yerel rekabetle neredeyse hiç karşılaşmadı. Ancak şimdi, Avrupa'da güçlü Çinli elektrikli araçların saldırısı karşısında kendi evlerini savunmak zorundalar.

Car Online

31 Mayıs 20246 Hafta Önce
Çin'in Elektrikli Araç Üreticileri Tesla ve Avrupa'nın Geleneksel Otomobil Üreticilerini Yenmeyi Hedefliyor

Çin'in elektrikli araç devleri BYD, Chery ve Great Wall Motor, önümüzdeki beş yıl içinde yaklaşık 20 yeni ürün lansmanı yaparak ve satış ve pazarlamaya büyük harcamalar yaparak Avrupa pazarına giriş yapmaya hazırlanıyor. Reuters'ın Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa stratejisi hakkında 18 Çinli otomotiv yöneticisi, danışman ve endüstri uzmanıyla yaptığı röportajlara göre, Çin'in giderek güçlenen elektrikli araç endüstrisi, Tesla ve geleneksel otomobil üreticilerine karşı Avrupa'da rekabete hazır.

Çinli elektrikli araç üreticileri, Avrupa otomobil alıcılarını yıllardır inceledi ve Tesla ve diğer geleneksel otomobil üreticileriyle rekabet edebilmek için sektörde deneyimli isimleri işe alarak ve yerel bilgiye sahip distribütörleri seçerek stratejik adımlar attılar. BYD ve Chery, Avrupa'da otomobil üretme planlarını zaten açıkladılar. Çinli otomobil üreticileri, pazarın farkındalığını artırmak için yüksek profilli spor etkinliklerini sponsorluk yapmaktan, bayi ağlarını genişletmeye ve ikinci el değerlerini korumak için servis ve onarım operasyonlarını güçlendirmeye kadar çeşitli taktikler uyguluyor.

Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa satışları hala küçük, çünkü markaları tüketiciler tarafından pek tanınmıyor – SAIC'in sahip olduğu eski İngiliz markası MG hariç. Ancak teslimatlar hızla artıyor ve fiyat segmentlerinde ek modellerin piyasaya sürülmesiyle bu artış daha da hızlanabilir. BYD, Avrupa satışlarını 2023'te üç katına çıkararak 15.000 araca ulaştı.

BYD, Avrupa'da altı elektrikli model piyasaya sürdü ve bu modelleri 20 ülkede yaygınlaştırıyor. Great Wall, önümüzdeki beş yıl içinde Avrupa'da her yıl bir model piyasaya sürmeyi planlıyor. Chery, önümüzdeki iki yıl içinde Omodo ve Jaecoo markaları altında toplam sekiz SUV modelini piyasaya sürecek.

Tesla'nın ise sadece iki hacimli satıcı modeli var - orta fiyatlı Model 3 ve Model Y. Her iki model de yeniden tasarlanmayı bekliyor ve küresel ve Avrupa satışlarında düşüş gösteriyor.

BYD, GWM ve Chery yöneticileri, Reuters'a Avrupa pazarında derin kökler salmak istediklerini söyledi. Chery'nin Avrupa genel müdürü Jochen Tueting, şirketin Avrupa otomotiv ekosisteminin tüm yönlerine odaklandığını belirtti.

SAIC'in MG'si ise röportaj taleplerine yanıt vermedi.

Norveç Elektrikli Araçlar Birliği'nden Christina Bu, birçok Çinli otomobil üreticisiyle bir araya geldi ve bazı şirketlerin Avrupa stratejilerini yıllar boyunca planladığını belirtti. Norveç, küresel EV benimseme liderlerinden biridir.

Çinli markalar, Avrupa için modeller tasarlarken Çin'deki EV modellerini ihraç etmek için uyarladılar ve hükümet desteği sayesinde Batılı rakipleri gibi hızlı kâr elde etme baskısı altında değiller.

Çin otomotiv endüstrisi, devlet destekli ve özel firmaların karışımından oluşuyor ve hükümet sübvansiyonları ve batarya mineralleri rafinajındaki hakimiyeti nedeniyle yabancı rakiplerine göre büyük maliyet avantajlarına sahip. Çin'deki EV markalarının patlaması, BYD'nin öncülüğünde 10.000 ila 30.000 dolar arasında fiyatlanan birçok EV satışıyla bir fiyat savaşını tetikledi.

Çinli otomobil üreticilerinin ana zorluğu, varlıklarından haberdar olmayan Avrupa tüketicilerine ulaşmak. Ancak Çinli üreticiler hızlı öğreniyorlar ve bu durum uzun sürmeyecek.

BYD, Euro 2024 futbol şampiyonasına sponsorluk yaparak markasının bilinirliğini artırmayı hedefliyor. Bu turnuvada her maç, 100 milyondan fazla izleyici tarafından takip ediliyor ve BYD, bu büyük fırsattan faydalanarak marka bilinirliğini artırmayı planlıyor.

Çinli Otomobil Üreticilerinin Avrupa'ya Yönelik Stratejileri

  1. Yüksek Profil Sponsorluklar ve Tanıtım Etkinlikleri: Markalarının bilinirliğini artırmak için spor etkinliklerine sponsor oluyorlar.
  2. Bayi Ağı Genişletme: Yerel bayilerle iş birliği yaparak müşterilere hızlı erişim sağlıyorlar.
  3. Servis ve Onarım Operasyonlarını Güçlendirme: İkinci el değerlerini korumak ve leasing şirketlerinin taleplerini karşılamak için servis ağlarını genişletiyorlar.
  4. Fiyat Avantajları: Uygun fiyatlı ve donanımlı modeller sunarak rekabet avantajı elde ediyorlar.

Çinli elektrikli araç üreticileri, Avrupa pazarında yer edinmek için uzun vadeli stratejiler geliştiriyor ve bu süreçte güvenlik, servis ve müşteri memnuniyetine büyük önem veriyorlar. Avrupa'daki otomobil pazarına girişteki başarıları, sadece araç satmakla kalmayıp, aynı zamanda bu araçların ömür boyu yolda kalmasını sağlamak için detaylı planlar yapmalarına bağlı olacak.


readingOrtalama Okuma Süresi2Dakika