Ferrari 12Cilindri Spider Konsepti Tanıtıldı
Car Online
Ferrari 12Cilindri Spider konsepti, 1950'ler ve 60'ların açık tavanlı Ferrari Gran Turismo modellerinden ilham alıyor. 830 beygir gücü sunan on iki silindirli doğal emişli motor, eşsiz ve heyecan verici bir sürüş deneyimi sağlıyor. Araç, özel bir etkinlikte Miami Beach (Florida, ABD) şehrinde tanıtıldı.
Doğal emişli bir V12 Ferrari motoru ile açık hava sürüşünün birleşimi, Ferrari 12Cilindri Spider gibi az sayıda duygu uyandıran bir birliktelik sunabilir. Bugün Miami Beach'te düzenlenen özel bir etkinlikte tanıtılan Ferrari 12Cilindri Spider, Ferrari’nin ikonik on iki silindirli motoru ile iki koltuklu bir berlinetta spider olarak bu iki özel hissi bir araya getiriyor. Bu V12 versiyonu 830 beygir gücü sunarken, 9500 devire kadar yükseliyor ve sürücüye ve yolcuya daha da özel bir açık hava sürüş deneyimi sunuyor.
Ferrari 12Cilindri Spider’ın arkasındaki konsept, 1950'ler ve 60'ların açık tavanlı Ferrari Gran Turismo modellerinden ilham alıyor. Bu modeller, yarış otomobillerinin eşsiz performansını, 12 silindirli motorun sesinin tadını çıkarma fırsatıyla birleştiriyor ve olağanüstü uzun mesafe sürüş konforu sağlıyordu. Aracın tasarımı, Ferrari’nin son iki koltuklu berlinetta spider türünün kaslı ve duyusal tasarım kodlarından koparak, daha fütüristik ve formal saflıkla dolu bir dil kullanıyor.
Ferrari 12Cilindri Spider’ı donatan F140HD motoru, Ferrari’nin ikonik doğal emişli V12 motorunun yeni versiyonudur. Bu motor, Ferrari’nin ruhunun en saf ifadesidir: rakipsiz performansı, güçlü ses tonu ve özel olması, onu markanın tarihindeki en parlak bölümleri yazan efsanevi berlinetta spor otomobillerinin layık bir varisi yapıyor.
Motor, 830 beygir gücüne kadar çıkabiliyor ve yenilikçi çözümler sayesinde maksimum devir sayısı 9500 devire kadar artırılmıştır. Motor, bazıları 812 Competizione A açık tavanlı özel seride de kullanılan modifiye bileşenler ve yazılım içerir ve bu, kategorisinde performans açısından en üst düzeye çıkmasını sağlar. V12'nin bu kadar yüksek devirde çalışmasını sağlamak için mühendisler, motorun bileşenlerinin ağırlığını ve ataletini azaltmak için çalıştı. Çelikle aynı mekanik dirence sahip olan titanyum bağlantı çubukları, döner kütlede %40 tasarruf sağlar. Pistonlar için farklı bir alüminyum alaşımı kullanılmıştır, bu da onları önceki uygulamalara göre daha hafif hale getirir.
Ayrıca, dengelenmiş bir krank milinin benimsenmesiyle ağırlıkta %3'lük bir azalma elde edilmiştir. Valf sistemi, Ferrari'nin Formula 1'deki benzersiz deneyiminden türetilmiş ve V12 için özel olarak geliştirilmiştir. Amacı, kütleyi azaltmak ve daha yüksek performanslı valf kaldırma profillerinden yararlanmaktır. Elmas benzeri karbon (DLC) kaplamalı çelik olan sürgülü parmak takipçisi, hareketin merkezi olarak hidrolik tahrik kullanan kam hareketini valfe iletir. DLC'nin kullanımı, kritik noktalardaki sürtünme katsayısını azaltarak motorun mekanik verimliliğini önemli ölçüde artırır.
Değişken geometrili emme sistemine sahip manifold ve plenumun yerleşimi şimdi daha kompakt hale getirilmiştir: kanalların uzunluğunun kısaltılması ve kam profillerinin optimize edilmesi, yüksek devirde gücün açığa çıkarılmasına olanak tanır. Değişken geometrili emme sistemi, motorun çalışma koşullarında tork eğrisini optimize eder ve bu, motorun tüm devir aralıklarında pürüzsüz ve kesintisiz bir yanıt sunmasını sağlar.
İlk kez doğal emişli bir motorda, seçilen vitese bağlı olarak maksimum torku değiştirebilen yenilikçi bir yazılım stratejisi geliştirilmiştir. Bu, Ferrari 12Cilindri Spider tarafından sunulan sürüş heyecanını benzersiz kılan bir diğer hayati faktör olan sürücünün, vites oranı arttıkça yumuşak ve kademeli bir hızlanma hissi yaşamasını sağlar. Ferrari V12'lerinin imzası haline gelen bitmeyen bir hızlanma ve güç teslimatı, şimdi Maranello mühendislerinin tork eğrisini elektronik kontrol kullanarak şekillendirmelerine olanak tanıyan Yenilikçi Aspirated Torque Shaping (ATS) ile mümkün kılınmıştır. Yeni vites oranlarının tanıtımı ayrıca yüksek hızlanma seviyelerini korur ve mühendislerin aspirasyon motoru için yeni bir tork eğrisi tanımlamalarına olanak tanır.
Motorun mekanik verimliliğini ve yağlama devresinin verimliliğini optimize etmek, emisyonları ve tüketimi azaltmak için kritiktir. Değişken yer değiştirmeli yağ pompasının kalibrasyonu, yağın tüm motor boyunca dolaşmasına ve ardından karterden buharlarla birlikte geri kazanılmasına olanak tanır.