Renault Twingo E-Tech Prototipi Görücüye Çıktı!
Car Online
CEO Luca de Meo'nun Kasım 2023'teki Sermaye Piyasası Günü'nde bahsettiği, 1992'deki ilk Renault Twingo'dan esinlenen yuvarlak hatların ardında, Renault'nun araştırma ve geliştirme alanında yeni bir atılım yapma arzusu yatıyor. Amaç, Avrupa'da elektrikli otomobil üretimini daha rekabetçi hâle getirmek ve liste fiyatı 20 bin €'nun altında olan bir şehir otomobili sunmak.
Avrupa pazarına kısa bir bakış atarsak, 20 bin €'nun altında yalnızca iki elektrikli seçenek (Dacia Spring ve Leapmotor T03) görüyoruz ve ironik şekilde her ikisi de Çin'de üretiliyor. Bu fiyat eşiğinin üzerinde ise sırasıyla 25 bin € (935 bin ₺) ve 24 bin €'ya (900 bin ₺) satılan elektrikli Fiat Grande Panda ve Citroën e-C3 gibi Avrupa'nın 'elektrikli yeni dalgasının' temsilcileri yer alıyor.
Çin'le rekabet planlarının kökü, üretim sürecini kısaltmaktan geçiyor. CTO Gilles Le Borgne, Automotive News Europe'a verdiği bir demeçte, bir Renault Clio'nun yaklaşık 14 saatte ve yeni Renault 5'in 10 saatin biraz altında bir sürede monte edildiğini belirterek, elektrikli Renault Twingo'nun '10 saatten çok daha az' sürede üretileceğini vadetti.
Renault 5 ve Twingo %70 oranla aynı parçalardan oluşacak ve benzer boyutları sayesinde üretim maliyetleri mümkün olduğunca aşağı çekilecek. Le Borgne, Twingo'nun mimarisinin temelde R5'inkiyle aynı olacağını, ön tarafın kısaltılacağını ve arka süspansiyonun revize edileceğini söyledi.
2026'dan itibaren yollarda olması planlanan Twingo'nun üretimi, geçmişte önceki nesil Twingo'nun da üretimini üstlenen Slovenya'nın Novo Mesto kentindeki Revoz fabrikasında gerçekleşecek. Fabrikanın planlanan üretim kapasitesi ise yılda 150.000 otomobil seviyesinde olacak.